Abrakadabra.hr Abrakadabra.co.rs

Radi s nama

A što mi radimo

Upoznajte naš tim

PINGPONGS
ARHIVA
2014
2013
2012
BLOG

PING PONG, Y U NO GIVE JOB TO ME?

Piše: Krešimir Dominić

Pri natječajima za posao agencija je uvijek u boljem položaju od kandidata. To nije pitanje fer ili ne-fer odnosa nego jednostavna činjenica: mi točno znamo što tražimo, a vi ne znate. Kako bih svim potencijalnim kandidatima olakšao buduće prijave za posao u Pingpongu, Abrakadabri ili nekoj drugoj agenciji, dajem vam uvid u to kako razmišlja agencija.

 Kako razmišlja agencija?

1.       Ne pitaj se što agencija može dati tebi, nego što ti možeš dati agenciji

Agencija je društvo s ograničenom odgovornošću osnovano kako bi svojim vlasnicima donosilo profit baveći se svojom temeljnom djelatnošću. Djelatnici, materijalna sredstva i resursi toga društva su u toj funkciji. Svaki put kada odlazite na razgovor za posao razmišljajte o ovome: Uprava vas vidi kao resurs koji potencijalno može doprinijeti ostvarivanju profita. Ako vas ne vidimo u toj funkciji, nećemo vas zaposliti.

Naravno, to nije jedan i isključivi cilj i svrha kompanije – ali je vrlo bitan. Osoba koju zapošljavamo je osoba koja mora donijeti vrijednost za kompaniju i za klijente za koje radi – u svakom smislu, i to je nešto što uvijek treba svaki kandidat imati na umu.

 

2.       Kako izgleda natječajni postupak?

Agencijsko poslovanje karakteristično je po tome što smo stalno na natječajima. Za svaki posao koji smo dobili morali smo proći kroz žestoki natječaj i zbog toga smo uspjeli izbrusiti vještinu pripremanja natječajne dokumentacije. Idealni kandidat je onaj koji će cijeli natječaj odraditi na način koji bi ga agencija odradila da se najteče za taj posao ili čak bolje. Faze natječaja za posao slične su fazama agencijskog natječaja. Prvo vas želimo upoznati. Zatražimo vaš CV, proberemo najbolje i pozovemo vas na razgovor licem u lice. Zamislite to iz naše perspektive: pokušavamo naći osobu koja će biti dobar radnik, pouzdana je, motivirana, zna konkretan posao, zna agencijske procedure, nećemo morati previše vremena uložiti u izobrazbu, uklopit će se sa željenom plaćom unutar našeg budgeta... I tijekom cijelog postupka procjenjujemo osobnost. Ne želimo zaposliti potencijalnog serijskog ubojicu, nego nekoga s kim poslije posla želimo otići na piće. :) Ako mislite da je jednostavno donijeti takvu prosudbu nakon jednog sastanka, razmislite ponovno. Nakon upoznavanja, želimo saznati koliko znate o svojem potencijalnom radnom mjestu, kako reagirate na stres, kako prezentirate svoje ideje, koliko ste kreativni i koliko razumijete biznis. Zato vam dajemo konkretni zadatak koji morate riješiti u kratkom roku i prezentirati ga, na engleskom. To je upravo situacija koja će vam se sutra dogoditi na poslu ako vas zaposlimo. Klijent će nas pozvati na natječaj, a vi ćete biti dio tima koji će u vrlo kratkom roku morati osmisliti projekt, napraviti uvjerljivu prezentaciju i troškovnik, otići ga prezentirati nekoj upravi i uvjeriti ih da smo baš mi prava agencija za njih, a naš projekt je idealno rješenje za njihove komunikacijske potrebe.  

Što ste bliže tom idealu, veće su vam šanse da dobijete posao. Jasno je da ljudi s agencijskim iskustvom imaju prednost jer su mnogo puta bili u sličnoj situaciji, ali nekada se ugodno iznenadimo i vidimo jako puno kreativnosti, znanja i velike volje i motivacije kod mladih kandidata i upravo na tome „dobiju bodove“. Nekada se manjak iskustva može nadomjestiti upravo tim karakteristikama.

 PINGPONG, Y U NO GIVE JOB TO ME?

3.       Hejteri, influenceri, džemperaši i agencijski ljudi

Puno smo puta pričali s utjecajnim blogerima i blogericama (u nedostatku boljeg izraza) o tome jesu li za rad u agenciji potrebne baš takve osobe kao što su oni: poznate na Timelineu, britkog jezika i izražene osobnosti i stava, s velikim brojem followera i čitatelja. U principu, iz agencijske perspektive: odgovor je – ne nužno. Nama su potrebni „agencijski ljudi“: prilagodljivi kao kameleoni, s razumijevanjem za poslovanje u različitim industrijama.

Ako ste lajavac koji je izgradio reputaciju na tome što hejta, trola, flejma i voli se praviti pametan na društvenim mrežama, definitivno niste dobar odabir za nas niti za naše potencijalne klijente. Zamislite situaciju u kojoj predstavljamo agencijski tim i dođemo do vas. Kako da vas predstavimo kao agencijskog stručnjaka kad ste zadnjih nekoliko godina poznati po tome što se na timelineu svađate i zajedljivo komentirate što god možete?

Da parafraziram kolegicu Teodoru: ako dođete kod klijenta u starom džemperu i napušeni prezentirati ideju o vođenju Facebooka za neki elitni modni brend, nećete biti baš uvjerljivi. Slično je i kod nas: želimo da se uklopite u poslovni ambijent agencije. Ako dođete u odijelu i kravati bit ćete overdressed, a ako dođete u japankama, to nije primjereno. Opet vrijedi isto pravilo: dođite odjeveni kao što bismo mi otišli na sastanak kod klijenta.

 Agencijski superjunaci

4.       Agencijski ljudi

Ok, tko su onda ti famozni agencijski ljudi? Koje osobine krase te supermene i wonderwomanice?

Osobine koje (minimalno) očekujemo su ove:

-          Pismenost

-          Komunikativnost

-          Sklonost timskom radu

-          Rješavanje problema

-          Analitičko mišljenje

-          Istraživačke sposobnosti

-          Informatičke vještine

-          Izvrsno poznavanje društvenih medija

-          Dobri ljudi i kolege, netko kome vjerujemo

 

Volio bih čuti vaše komentare o tome tko su idealni agencijski ljudi, kako izgleda natječajni postupak i što mislite o natječajima za posao. Samo nemojte zamjeriti ako se odmah ne javim, ipak sam na godišnjem. :)

4

POSTAVITE KOMENTAR

KOMENTARI

Krešo puno hvala za dobre savjete! Jedino što mi je ostalo malo nejasno je dress-code. Zar odijelo i kravata ne ulijevaju više povjerenja (pogotovo ako se radi o elitnom modnom brendu)? Sve ovo faze što opisuješ mi se čine logicne jer daju do znanja i da agencija, odnosno tim ima stvaran interes za kandidata. Iako nisam 100% ekspert u socijalnim mrezama, volio bih to postati. Smatram da imam ove ostale vještine i vrlo rado bih htio biti "izazvan" da prodjem natječajni postupak @Ping Pong. Moj kontakt: mihael5200@hotmail.com

Mihael Jerman

Mihael, sto se odijela tice, poanta koju sam zelio prenijeti je da je i kod odijevanja najbolje kad ostvaris "raport" s klijentom. Ako su s klijentove strane svi korporativci u odijelima, onda je odijelo sigurno najbolji odabir. Ali ako dodjes na razgovor u agenciju u odijelu i kravati a ja te docekam u majici kratkih rukava, vjerojatno ces osjecati da nisi pogodio dress code. ;) Sto se zadatka tice - poslat cu ti ga. Pozdrav s plaze.

Kresimir Dominic

Ne želite influencere aka izgrađene ljude, jer možebitno znaju više od šefova kako se posao radi? Ne želite ljude koji samostalno i kritički razmišljaju, aka hejtere, već prosječne "agencijske" ljude koje ćete moći bolje kanalizirati i isprati im ganglije? Kako kriv članak...Kako kriv stav. Hejter će vam pomoći prošititi vidike, influencer educirati i dovući klijente.

Hejter Influencer

Hvala na komentaru. Jako nam je važno da zapošljavamo komunikativne, informirane, pismene i kreativne ljude koji mogu kvalitetno raditi izrazito dinamičan i stresan agencijski posao. Zapošljavamo ih u stalni radni odnos i razmišljamo dugoročno – želimo ljude koji donose i šire pozitivnu atmosferu; s kojima je gušt raditi, otići na piće ili prezentirati kampanju klijentu. Hejter je stanje duha. Hejter ne gradi niti komunicira već ruši i svađa se. Obično takve osobe nisu baš ugodno društvo. Stay positive. :)

Kresimir Dominic


Copyright 2012
Ping Pong
Sva prava zadržana