Abrakadabra.hr Abrakadabra.co.rs

Radi s nama

A što mi radimo

Upoznajte naš tim

PINGPONGS
ARHIVA
2014
2013
2012
BLOG

Listening is queen

Piše: Krešimir Dominić

Prije dva tjedna sam bio na sjajnoj social media i PR konferenciji. Osim inspiracije za pisanje sljedećih pet-šest blog postova :), dobio sam uvid u to kako neke od vodećih svjetskih kompanija (i po poslovnim rezultatima i po uspješnosti komunikacije na društvenim medijima) razmišljaju i vode komunikaciju.

Ako je sadržaj kralj, onda je slušanje kraljica

Nikakav trud community managera ne može nadoknaditi zanimljivi sadržaj. Također, community manageri nisu (nužno) osobe koje stvaraju taj sadržaj, već urednici tog sadržaja. Na tržištima jugoistočne Europe praksa komuniciranja na društvenim medijima je tek u povojima i totalno robuje marketinškom daj-mi-klikove-i-lajkove-i-dovedi-ljude-u-dućan pristupu, a istinska komunikacija je eventualno naknadna pomisao. To je u stvari samo nastavak uobičajenog PUSH komuniciranja; guranja poruke prema korisnicima svim raspoloživim sredstvima. Ono što zaista dramatično razlikuje kompanije i brendove koji su predvodnici u komunikaciji je prihvaćanje dvosmjerne komunikacije.

Listening is a queen

PULL mediji

Za razliku od tradicionalnih PUSH medija, društvene mreže/mediji funkcioniraju na način da sam korisnik/čitatelj odabire koji će mu sadržaj biti prikazan i na taj sadržaj može odgovoriti, proslijediti ga, modificirati i tako učiniti svojim. Kompanija koja želi kvalitetno komunicirati putem društvenih medija trebala bi se samo sjetiti osnovne pretpostavke dobrog razgovora, a to je aktivno slušanje.

Kompanija koja sluša

Da bi kompanija aktivno slušala svoje korisnike to znači da će nešto učiniti u vezi feedbacka kojeg dobije od svojih potrošača. To znači da komunikacija prerasta okvire unajmit-ću-PRovce-da-ne-puštaju-novinare-blizu. To znači da kompanija mora posjedovati volju da promijeni uslugu, proizvod, poslovni proces... prema inputima koje dobije od potrošača. Nikakav PR-ovac ili community manager ne može pomoći nekim čudesnim trikom kompaniji koja ima stvaran problem na koji su ukazali potrošači. Jedino što zaista pomaže jest da kompanija otkloni taj problem, a to zahtijeva prvenstveno volju Uprave da mijenja kompaniju.

Komunikacija je funkcija uprave

Ne samo da direktor korporativnih komunikacija treba sjediti u upravi i imati pravo glasa na sastancima, nego se povratne informacije kvalitetno i redovito trebaju slijevati u upravu koja mora biti u stanju pravodobno i adekvatno reagirati. Svaka uprava želi imati kvalitetne informacije prema kojima će se formirati i modificirati poslovna politika. Jednostavno mi je teško zamisliti slučaj da neki direktor, vlasnik ili uprava ne želi čuti što se zaista zbiva na terenu, u srcima i dušama (i tipkovnicama, pametnim telefonima) njihovih korisnika, kupaca i potrošača.

To nas vodi natrag na početnu točku: komunikacija je funkcija uprave. Kao što je potrebno investirati u proaktivnu komunikaciju isto tako je važno i povratnim informacijama nahraniti upravu i omogućiti da se krug zatvori.

0

POSTAVITE KOMENTAR

Trenutno ne postoje komentari vezani za ovu temu.


Copyright 2012
Ping Pong
Sva prava zadržana