Abrakadabra.hr

Radi s nama

A što mi radimo

Upoznajte naš tim

PINGPONGS
ARHIVA
2015
2014
2013
2012
BLOG

Kampanje pod povećalom

Piše: Marina Ruso, PR Junior

16. HUOJ konferencija

 

Na nedavno održanoj HUOJ-evoj konferenciji u Opatiji brojne teme stavljene su pod povećalo, pa se tako govorilo o odnosima s javnošću u sportu, politici, komunikaciji na društvenim mrežama, društveno odgovornim kampanjama, ali i edukaciji u odnosima s javnošću, trendovima i rezultatima istraživanja. Bez obzira na temu, gotovo svi su istaknuli važnost interne komunikacije.  

Kada stavimo konferenciju pod povećalo postavlja se pitanje je li ova tema sasvim slučajno izašla na površinu ili je bilo neminovno da se istakne jer se u naporima izgradnje odnosa s ključnim javnostima, interna komunikacija doživljava „zdravo za gotovo“?

 

Komunikacija

 

Tko je kriv ili kako biti bolji?

Je li krivac kriza i smanjeni budžeti, ili usmjerenost na integrirane kampanje i stvaranje zajednice na društvenim mrežama koje je dovelo do toga da interne komunikacije budu u drugom planu? Ne postoji jedinstven odgovor i zato je potrebno staviti kampanju pod povećalo, ali ne da bi tražili pojedinog krivca već da bi mogli ispraviti propust i/ili poboljšati trenutno stanje.

Nije riječ o generaliziranju i stavljanju svih u isti koš, već o pokazateljima istraživanja trendova u internim komunikacijama provedenom na 49 hrvatskih kompanija koja kažu da možemo i trebamo - više i bolje. Interna komunikacija je puno više od dijaloga i potrebno je kontinuirano ulagati, pratiti trendove, prilagođavati, koristiti različite alate, ali i mjeriti – a istraživanje „Trendovi u internoj komunikaciji – što, kako i zašto hrvatske tvrtke komuniciraju svojim zaposlenicima“, pokazuje kako je mjerenje učinkovitosti interne komunikacije nepoznanica.

Zanimljivo je, baš kada pomislite da je tema važnosti mjerenja učinkovitosti kampanja nešto o čemu već i ptice na grani pjevaju, praksa pokazuje drugačije. Mjerenje nije nešto što služi kao još jedan dokument i još jedan izvještaj, ono je povećalo koje treba i može pridonijeti učinkovitosti komunikacije, a samim tim i njegovanju vrijednosti same kompanije i/ili agencije.  

 

Novi sustavi vrijednosti?

Kompanije se već dugo vremena susreću s novim sustavom vrijednosti gdje financijski aspekt više nije najistaknutiji faktor za funkcioniranje kampanje. Osim financijskog aspekta ključan je tim i njegove vrijednosti iz kojih proizlaze vrijednosti kompanije i/ili brenda i obrnuto.

Jasna struktura, jasne vrijednosti i educirani članovi tima koji znaju kako mogu pridonijeti i svjesni su da odgovornost postoji na svakoj razini. S obzirom na to da živimo od što više shareova, likeova i tweetova bitno je da sadržaj komunicira stvarne vrijednosti tima, kompanije i/ili brenda, a da je tim toga svjestan. U skladu s tim jasno je da će se putem različitih načina komunikacije te vrijednosti „preliti“ na naše ciljne publike

 

Ali, kriza je!

Uz nove vrijednosti, tu su i novi trendovi koji zahtijevaju brzu prilagodbu, a pri tom se ističe kako je kriza i budžeti nisu dostatni za sve. Ipak tezu o krizi pobija istraživanje Europskog komunikacijskog monitoringa, koje je predstavio prof. dr. sc Dejan Verčić, a koje pokazuje pozitivan utjecaj krize u odnosima s javnošću. Isto istraživanje pokazuje da je najgora percepcija budućnosti struke upravo u Hrvatskoj i da se kriza podrazumijeva kao normalno stanje. Možda stvari na tržištima nisu najidealnije, ali potrebno se prilagoditi, i to strateški. Predavanje prof. dr. sc. Jespera Falkheimera, profesora strateškog komuniciranja i rektora na Sveučilištu Lund, ističe važnost redefiniranja pristupa, ali na to gleda pozitivno jer, naglašava, novi sustav medija je prekrasan krajolik koji pruža bezbroj mogućnosti kako za internu tako i za eksternu komunikaciju.

Ako je pristup strateški, usmjeren na kontinuirano učenje, odgovornost prema društvu i njegovanje vrijednosti svojih kompanija, nije potrebno tražiti krivca niti u timu, niti među konkurencijom i okolnostima. Ono što je uz nov pristup sigurno potrebno jest povećalo i traženje načina kako svakim korakom biti bolji i uspješniji u svojoj komunikaciji.

Koristite li i vi povećalo u svojim kampanjama?


01.07.2015.

0

POSTAVITE KOMENTAR

Trenutno ne postoje komentari vezani za ovu temu.


Copyright 2012
Ping Pong
Sva prava zadržana