Abrakadabra.hr

Radi s nama

A što mi radimo

Upoznajte naš tim

PINGPONGS
ARHIVA
2015
2014
2013
2012
BLOG

Edukacija o korištenju društvenih medija u turizmu – tri zaključka

Piše: Krešimir Dominić

Početkom veljače održali smo edukaciju o društvenim mrežama za turističke djelatnike otoka Lošinja, u organizaciji Turističke zajednice grada Malog Lošinja. U ugodnom okruženju hotela Alhambra dvadesetak smo motiviranih polaznika educirali o društvenim medijima, mehanici funkcioniranja pojedinih platformi te kako ostvariti dvosmjernu komunikaciju. Tri su glavna zaključka nakon edukacije.

 Kako funkcionira Facebook

Prosječni korisnik Facebooka u privatne svrhe obično ne razmišlja puno o mehanici koja se odvija u pozadini, algoritmima koji određuju što će nam biti vidljivo u timelineu i naporima marketingaša i komunikatora koji se trude iskoristiti platformu za promociju svog brenda. U trenutku pretvaranja normalne osobe u community manager zombija ključan je moment spoznaje kako u stvari funkcionira Facebook i koliko su velike mogućnosti korištenja u komercijalne svrhe. Raspon načina korištenja se dramatično razlikuje i važno je da brand/tvrtka pronađe odgovarajući način komunikacije baš za sebe. Nekima će više odgovarati usmjeravanje fana na izravnu kupnju, dok će za druge biti relevantnije izgraditi „forum“ zajednicu. Važan dio posla community managera baš je definiranje pravca i svrhe komunikacije, a ne samo dnevna administracija, zakup oglasa i (površno) kreiranje sadržaja. Čak bih se usudio reći da bez kvalitetno definiranog pravca nema kvalitetne komunikacije niti učinkovitog korištenja Facebooka, kao ni ostalih društvenih mreža.

 

Facebook nije otok

Lošinj je prekrasan otok. Za Facebook nisam siguran da je prekrasan, ali sam siguran da nije otok. Sve što radite online povezano je. Ili, ako kojim slučajem nije povezano – sami ste krivi za to. :) Nemojte odustati od svoje web stranice, unaprijedite ju pišući blog. Blog povežite s društvenim mrežama, a svaki sadržaj koji ste kreirali kvalitetno označite metatagovima. Važno je da svi napori budu povezani i da vode fanove, korisnike, posjetitelje i followere u pravcu koji odgovara vašem poslovnom modelu. Oduševite ih, pružite im informacije, uputite ih na online booking, pričajte s njima, ponudite im popust, primite kritiku... Sve se to može putem Interneta već jako dugo, a društvene mreže mogu biti veliki dio tih napora. Jako važno je da strateški unaprijed odlučite što želite i od prvog dana mjerite učinkovitost. Postavite ciljeve kao brojčane parametre koje možete mjeriti na društvenim mrežama, i to idealno na tri razine:

1. Popularnost – broj fanova, followera, video pogleda...

2. Engagement – broj interakcija (komentara, lajkova, retvitova...)

3. Utjecaj – ukupni doseg i ostvareni impression. KPI-jevi su specifični za svaku platformu. 

Community manager u cipelama gosta

Važna tema za većinu polaznika je bila kako pri komuniciranju na društvenim mrežama razmišljati iz perspektive gosta. Ako ste orijentirani na talijanskog nautičara, onda u Facebook postu koji ste kreirali za ovaj četvrtak vodite računa o čemu on razmišlja. Možda baš razmišlja o kupnji nove jakne za jedrenje – to nema veze s vašim core businessom (iznajmljivanje smještaja ili veza za plovilo), ali može ostvariti poveznicu između vaše destinacije/turističkog objekta i gosta. Ključno je u strategiji definirati na koju društvenu potrebu (ili više njih) želite odgovoriti. Korisnici Facebooka u pravilu dijele neki sadržaj zbog ovoga:

  1. Da bi si olakšali život. Primjer: tvitnem može li netko preporučiti dobru konobu na Lošinju.
  2. Izgradnja veza. Primjer: dijelim sadržaj koji će me povezati s osobama sličnih interesa. Npr. fotografija našeg maturalnog putovanja na kojoj ću tagati prijatelje.
  3. Kako bi pomogli drugima. Primjer: dijelim na Twitteru savjet koja aplikacija na pametnom telefonu najbolje obrađuje jako svijetle fotografije.
  4. Gradnja identiteta. Primjer: želim da me percipiraju kao frajera (je li netko spomenuo krizu srednjih godina? :)  – zato dijelim fotografije atraktivnih turističkih destinacija i povezujem se s brendom Harley Davidson.


Kako vi razmišljate o korištenju društvenih medija u turizmu?


20.02.2013.

0

POSTAVITE KOMENTAR

Trenutno ne postoje komentari vezani za ovu temu.


Copyright 2012
Ping Pong
Sva prava zadržana