Abrakadabra.hr

Radi s nama

A što mi radimo

Upoznajte naš tim

PINGPONGS
ARHIVA
2015
2014
2013
2012
BLOG

Društvene mreže: Made in China

Piše: Ana-Marija Petričević-Liović

Iako većina društvenih mreža svoje sjedište ima u SAD-u, pojam društvenih mreža ne započinje niti završava na američkom kontinentu. U jednom od ranijih blog postova već smo pisali o Vkontakte, najpopularnijoj društvenoj mreži na ruskom govornom području, no Rusija nije jedino tržište kojim Facebook (još) nije zavladao.

Još 2003. godine kineske vlasti počele su provoditi cenzuru online medija pod krinkom zaštite državne sigurnosti, a nisu zaboravili ni na društvene mreže. Unatoč tome, iza The Great Firewall of China, skriva se pravo malo social media bogatstvo.

U travnju prošle godine Kina je imala više od 618 milijuna internet korisnika (gotovo polovica stanovništva), a predviđa se da bi ih do kraja 2015. trebalo biti više od 800 milijuna. Više od 80% korisnika internetu pristupa putem mobilnih uređaja pa ne iznenađuje podatak da su Instant messaging aplikacije u Kini izrazito popularne.



Kineski (švicarski)nožić

Za razliku od velikih kompanija kao što su Twitter ili Instagram koje su fokusirane na jednu jedinstvenu platformu, kineske social media kompanije razvijaju se paralelno u nekoliko različitih smjerova pa tako putem aplikacije koja je prvenstveno zamišljena kao IM servis možete igrati igrice, slušati glazbu, kupovati online... Mogućnosti su bezbrojne.

Kada govorimo o društvenim mrežama, prva i najpopularnija svakako je QZone – kineska inačica Facebooka koja mjesečno ima preko 625 milijuna aktivnih korisnika. Ovu mrežu pokrenula je tvrtka Tencent koja je u svijet društvenih mreža krenula još krajem 90-ih godina kada je pokrenula QQ – IM platformu nalik „zapadnjačkom“ ICQ-u.

Što sve stane u 140 znakova?


izvor: www-techinasia.netdna-ssl.com

Weibo (微博) je kineska riječ za mikroblog pa ne čudi da su čak dvije mreže koje neodoljivo podsjećaju na Twitter upravo „Weibo“ uključile u svoje ime.

Prva od njih je Sina Weibo, do nedavno najpopularnija mikrobloging platforma u Kini. Izrazito popularna postala je 2009. kada su ju korisnici počeli koristiti kao alternativni izvor vijesti i informacija, nasuprot tradicionalnim medijima. Ipak, u posljednjih godinu dana Sina Weibo je izgubila veliki broj korisnika i to nakon zakonske odredbe da se svi korisnici moraju registrirati vlastitim imenom i prezimenom.

Kao najveća konkurencija suprotstavlja im se Tencent Weibo – mikrobloging platforma gotovo jednakih mogućnosti. U 140 znakova možete podijeliti fotogafije i video, označiti svoje prijatelje dodajući @ ispred njihova imena ili podijeliti ono što su oni već napisali. Ukratko, ako ste upoznati s Twitterom, vjerujemo da biste se i na Weibo platformama vrlo brzo snašli. Dakako, ako razumijete kineski.

Udruži se pa vladaj!

Popularnost videa nije zaobišla niti Kinu, a najpopularnije video platforme svakako su Youko i Tudou, kineske inačice Youtubea. Dvije kompanije 2012. odlučile su se udružiti te su tijekom prošle godine zabilježile više od 400 milijuna jedinstvenih korisnika mjesečno, a gotovo 60% videozapisa Kinezi gledaju putem svojih moblinih uređaja. Baš kao i na Youtubeu, vlogovi, odnosno videoblogovi vrlo su popularni i u Kini.

Dobar posao u Kini


Iako je preko 4 milijuna Kineza aktivno na LinkedInu, jedinoj društvenoj mreži koju ne zaustavlja kineski firewall, razmišljate li o selidbi u najmnogoljudniju zemlju svijeta, vjerujemo da će vam prije ili kasnije u potrazi za zaposlenjem dobro doći profilna Dajie.com i Tijanji.com.

Kome još treba Facebook

Na samom početku rekli smo da Kina skriva pravo malo social media bogatstvo, a kineske inačice najpoznatiji globalnih društvenih mreža samo su jedan mali dio toga. Kinesko digitalno tržište bogato je brojnim IM, e-commerce i m-commerce servisima, location i interest-based društvenim mrežama, alatima i aplikacijama. Jeste li upoznati s nekima od njih i jeste li ih imali priliku koristiti?


26.02.2015.

0

POSTAVITE KOMENTAR

Trenutno ne postoje komentari vezani za ovu temu.


Copyright 2012
Ping Pong
Sva prava zadržana